2010-08-27
 20:51:27

"Halv åtta hos mig"

Det har vi haft hos oss idag! Hemma versionen! :) 
Maja fick sätta ihop en meny som hon ville göra (med hjälp av mig)

Menyn blev:

Förrätt - Toast Skagen
Varmrätt - Lasagne
Efterrätt - Pannacotta med bärsås


Supergott och supermysigt hade vi!
Jag hjälpte henne (med det mesta för hon vart trött...hehe) men sen fick jag gå och sätta mig för hon ville servera oss själv!:) Jätteduktig va hon....och även när de skulle dukas av!
Liam åt och åt och åt...han gillad det!:)

Vid efterrätten så frågade hon:
- Ska vi ta de där poängen nu ikväll oxå eller?
- Poäng?
frågade jag.
- Ja, på tvn så får ju den som lagar mat poäng och sen vinner de pengar! säger hon och ser så glad ut!

Ha ha ha ja man får inte vara dum heller!:)
Vi delade ut poäng, tre 10:or fick hon, så hon vann potten som va på två guldpengar!
En riktigt stolt och glad brutta fick man då! Skruttan...

- Nästa gång mamma, då är det din tur att laga maten! klämmer hon ur sig till mig (som i princip gjort allt åt henne idag...ha ha ha ha)

Imorron vankas det kräftor hos mamma! Om man inte råkar föda barn då...men som de känns just nu är risken vääääldigt liten! *suck*

Tyvärr Mari och Emelie så blev det ingen vinst för någon av er idag...visserligen är det 3 timmar och 2o minuter kvar på denna dag men det ser mörkt ut så jag vågar nog skriva så! :/

Vi säger heja heja till Linda, Frida och Memme istället! :)


Traskade in i vecka 4o idag!! *woohoo*

Augusti
23 - Anna Roos, pojke, kl 09,14

25 - Elin H, flicka, kl 05,23
26 - Evve, pojke, kl 08,13
27 - Mari I, flicka, kl 15,35
     - Emelie Hedlund, pojke, kl 22,00
28 - Linda Brolin, flicka , kl 07,15
     - Frida - flicka, kl 09,55
     - Memme, ?? , kl 15,00
29 - Mamma, flicka, kl 04.38
31 - Elin J, flicka, kl 06,23


September

1 - Jens M, pojke, kl 20,35
2 - Elin Johansson, pojke, kl 04,30
3 - Katarina, pojke, kl 00,43
4 - Aniela, pojke, kl 07,18
5 - Hanna, pojke, kl 05,00
6 - Jasmina, pojke, kl 03,00
9 - Katrin, pojke, kl 16,23


Catha

Jag vill oxå va med och gissa.. :)

Säger 8:e september 09:40.. hihi


Frida - Blivande tvåbarnsmamma

haha va gulligt:)



Drömmarnas trädgård är ett märkligt barnprogram. Men pingu är bra :):)



PUBLICERAT: 2010-08-27, 21:16:04 | URL: http://feurdas.blogg.se/
Emelie Hedlund

Damn it!! Haha!

Meeen önskar dig ändå bättre lycka imorgon då ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: