2010-06-14
 08:49:27

Det här med barn....

Måste ju bara få säga att jag ÄLSKAR att ha mina barn hemma!!
Älskar att få umgås, prata, skratta, busa och bara vara med de! Hitta på olika saker tillsammans med de...planera våran dag ihop med de!
Det är livet det!!

Självklart så är det jobbig, bråkigt och tjafsigt oxå. Mycket tjat emellanåt...orken tryter och man är inte alls den där pedagogiska mamman man vill vara! Men hallå, vem trodde något annat!?
Känns som om det hör till det här med att ha småbarn, eller barn överhuvudtaget! :)
Tror att de här "bråken" är viktiga bitar i mitt, deras, vårat liv!
Man lär sig vart gränserna är, hur folk funkar, hur man bör och inte bör göra!
Både de och jag lär av det.
Och jag tycker det är otroligt häftigt att jag som 27 årig mamma till en 6 och 2 åring fortfarande kan lära mig saker....att de lär mig och jag lär de!
Hur coolt är inte det?

Vet med säkerhet att hur mycket skrik och tårar det än kommer bli så kommer jag aldrig ångra en sekund att jag valde att vara hemma med två galna, energiska barn med två starka och helt oilka viljor fastän jag är höggravid (om man kan kalla det så när man är i v 28?)

Nu ska jag ha barnen hemma i 9 veckor. Någor jag sett fram emot väldigt länge, allt vi ska göra, allt vi vill göra och allt vi borde göra!
Ska bli kul och se vad vi kommer göra! :)

Hur det än slutar så kommer denna sommar bli underbar i vilket fall!! ♥






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: