2010-03-12
 09:58:52

The grande finale!!

Tänkte bete mig lite som om jag vore en riktig schlagerproffs och min åsikt räknas i något sammanhang!
Vill nämligen dela med mig om mitt tycke och smak av alla finalbidragen i finalen imorron, om de är ok!?



Angelicas tankar av mello-finalisterna 2010;
(utan inbördes ordning)

1. Andreas Johnson - We Can Work It Out
Kan ju inte låta bli att gilla Andreas Johnson! (inte bara för att vi har träffats och så...) Han har en skön stil och en fantastisk röst, MEN tror inte denna låt är tillräckligt bra för att skicka till Norge!

2. Anna Bergendahl - This Is My Life
Gillar denna låt, gillar hennes röst. En maffig ballad som är favorit tippad men jag tyvärr så tror jag inte på denna heller!

3. Darin You're Out Of My Life
Darin...Darin...Darin... Ja vad ska man säga!? Ni som känner mig vet at jag har svårt för denna pojke! En otroligt bra artist med an otroligt bra röst MEN jag klarar inte av hans attityd, hans sätt!
Lyssnar gärna på låten på radio men vill inte SE honom representera oss i Norge!

4. Eric Saade - Manboy
Här har vi det gott folk! Här har vi bidraget vi behövet skicka enligt mig! En ung, snygg kille med en upptempolåt som sätter sig på huvudet! Jag kommer heja fram Eric Saade till Norge! Heja heja!

5. Jessica Andersson - I Did It For Love
Än...*gääääsp*...oj förlåt! Ännu en ballad.... Och inte en sån jättebra sådan enligt mig! Nej tack!!

6. Ola - Unstoppable
Förstår inte vad allt ståhej om Ola är om!? Är han verkligen så bra? Tycker ni det?
Nej, jag tycker inte det! Kommer inte ihåg hur låten går....och minns man inte det är den inte värd att skicka!

7. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Schalger-löver som man är så gillar jag fläkten, poserna, konfettin och den otroligt ärtiga låten med den otroligt ärtiga Pernilla! En hit på dansgolven!! Men en hit i Eurovision? Nja...inte direkt!

8. Peter Jöback - Hollow
En till av mina favoriter FASTÄN det är en ballad! Men den är mäktig! Skulle passa i en musikal! Älskar Jöback och hans Alladin-röst! Fast jag håller med min bror lite här....låten skulle ha haft en ökning...ett scvung lixom! Då hade den blivit riktigt pampig!

9. Salem Al Fakir - Keep On Walking
Även här är en favvis! Riktigt skön låt!! Sån cool röst, ett annorlunda sound! Blir det inte Eric som vinner så hoppas jag på denna!

10. Timoteij - Kom
Påminner om Nordman fast ärtigare och med bröst! Gillar´t! Unga snygga tjejer som verkligen är svenska...fioler, dragspel och sommarblonda! Även denna är en hit på dansgolvet tror jag! Men tyvärr inte i Norge!

Jaha, det va mina tankar om finalisterna!
Vad tycker ni?
Skriv gärna ner en kommentar om vad du tycker och tänker!


Hanna

Hoppas på Eric jag med :D Heja!!!! :D



PUBLICERAT: 2010-03-12, 10:02:50 | URL: http://thebigjourney.blogg.se/
Katrin

Kunde inte sagt det bättre själv =) Det är kanske en branch du ska sikta på i framtiden!!



PUBLICERAT: 2010-03-12, 14:56:17 | URL: http://kanskeendag.blogg.se/
Evve och Lydia

bara inte anna!


evve

åå så klart vinner hon...:P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: