2010-11-05
 10:34:56

Here we go againg!

Fan fan fan...

Igår så fick jag så där ont i magen igen!
Sved, krampade och hade allmänt skitont!! Så ont så tårarna kom...
Snacka om att man känner sig liten och hjälplös då...det absolut värsta är ju att barnen blir lidandes! Daniel va på väg hem från jobbet så jag va ensam med de, så himla drygt! :(

TROR att det kan vara ren mjölk jag reagerar på denna gång...för de senaste gångerna jag druckit det till maten så har jag känt av magen, den börjar bubbla och dryga sig på en gång.
Men oftast så går de över rätt fort eftersom jag oftast bara dricker ett glas till maten, men igår så drack jag till maten plus att vi gjorde varm choklad till mellis.
Tror de blev för mycket för lilla magen!



Tog samarin (novalyciden är nog slut) men de hjälpte inte så där jättemycket, Daniel tog barnen och åkte över till mamma (vi var ju så klart ditbjudna på käk) jag och Ella stannade hemma, hela tiden så sved det i magen, skitjobbigt! Men sen på kvällen så kändes de bättre och jag kunde få i mig två smörgsar (och även lite godis till filmen vi hyrde)

Så nu är min fundering; Kan man bli känslig för mjölk efter man fått barn?

Har aldrig varit förtjust i (ren) mjölk så för mig är inte det någon direkt förlust, så länge det inte övergår till ALLA mjölkprodukter...då blir jag lite lessen i ögat! Fast som det ser ut nu är de bara ren mjölk i stora mängder!


Storasyster

Man kan bli känslig för mjölk närsomhelst i livet. Så du kanske ska kolla upp med husläkaren om du gått och blivit laktosintolerant. Kram Jenny


Storasyster

Man kan bli känslig mot mjölk närsomhelst i livet. Du kanske skall kolla upp det hos husläkaren (om du inte redan gjort det). Du kanske har gått och blivit laktosintolerant? Har man känslig slemhinna vid tex inflammation kan man få en tillfällig känslighet. Kram Jenny


Anonym

Stackare! Vet precis hur det känns! Jag är ju laktorintolerant och kan inte äta riktigt allt gott här i livet. Men det finns numer mängder av laktosfria produkter på ICA, så du behöver inte straffas med soja- eller havreprodukter längre. Det är väl chokladkakor och annat gott som man helt enkelt får offra sig för och äta ändå, men kär du mörk choklad är det mindre mjölk i dem. Jag äter fil, yoghurt, grädde, creme fraiche etc precis som vanligt folk, bara en lite dyrare variant... ;-)


Anonym

Btw, husläkaren gjorde inte något alls åt det, utan konstaterade att jag hade "rätt" symptom vid "rätt" tillfälle. Jag slapp då något "test" som gick ut på att på plats på vårdcentralen dricka ett glas mjölk och sen behöve springa på toa där...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: