2010-09-15
 09:05:08

Och nu var vardagen här...

Barnen på dagis och skola...precis som vanligt!
Jag är hemma och gör alla tråkiga hemmasysslor...precis som vanligt!
Ella sover i vagnen...precis som vanligt!

Ja, nu är vardagen här igen! :)

Måste bara få skryta om min älskade son! Han är ju såååå himla bra!
Han har köpt den här storebrorgrejen helt!
Jag va lite rädd att hela hans vardag skulle rasa när Ella föddes, att han skulle känna sig undanskuffad och då bli helt knäkt och bara hitta på en massa tok MEN ack så fel jag hade!
Han älskar sin lillasyster så galet mycket, går och pussar på henne, klappar, och gosar så fort han får chansen.

Han kan fara fram som en virvelvind och så fort hon är där blir han lugn och superförsiktig!
Min stora lilla kille!!
Även vid lämning på dagis överraskade han mig... Trodde att han skulle bli klängig och kanske protestera mer om att vara kvar, men icke!!
Han håller mig duktigt i handen hela vägen in (han är nästintill omöjlig att få att hålla handen ordentligt när man är ute och går) Han klär av sig, hänger upp kläderna och säger hej då helt utan gnäll!!
Usch så stolt jag är över honom!!

Maja är ju såklart superduktig!
Hon hjälper mig med både Ella och Liam, hon fixar och donar, servar och har sig!
Sååå himla duktig! Och hon älskar det!!

Och Ella, lilla Ella! Hon skämmer verklligen bort sin mamma (och även sina syskon)
Hon sover, äter, sover, sover, ligger och myser, eventuellt kanske gnäller lite, äter, sover...osv osv!
Men andra ord så är hon inte alls ett krävande barn. Hon sover hela nätterna med 1-2 mattillfällen (de varar i ca 10-15 minuter) och då somnar hon alltå runt 20 tiden och sover till 07-08 tiden på morgonen.
Så hon ger alltså mig mycket tid tillsammans med hennes syskon, vilket jag är tacksam för! Skönt att få sitta ensam med de..:)
Samtidigt som hon inte alls är jobbig att ha hänga på armen heller!

Så jag behöver väl inte berätta för er att mitt mamma hjärta nästan spricker av stolthet till mina barn!!
Känns nästan löjligt att klaga över småsaker som trots och gnäll när de är så himla bra 90% av tiden!
All kärlek till mina barn!! ♥ Mamma älskar er mina trollungar! ♥


ida

moster älskar sina trollungar!


Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

Vad skönt att det fungerar så bra. Här är det endel skrik.. Tror han har ont i magen, så han skriker flera timmar om dagen. Mest på kvällar och nätter :/ Köpte droppar idag, får hoppas att det ger med sig!



PUBLICERAT: 2010-09-15, 15:41:37 | URL: http://feurdas.blogg.se/
Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

Va härligt att du känner så! Önskar jag kunde känna likadant Bra gjort att du körde på med bara lustgasen!



Vi får se till att ses något, Elin säger att vi är lika knäppa båda två haha (på ett bra sätt hoppas jag).



Kram!



PUBLICERAT: 2010-09-16, 11:55:13 | URL: http://feurdas.blogg.se/
Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

haha det ligger i vår släkt med och visst är det så :D



PUBLICERAT: 2010-09-18, 17:21:07 | URL: http://feurdas.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: