2011-04-05
 13:08:54

Sicken morgon!!

Vaknar....sträcker på mig! Oj, Ella sover fortfarande....
Sträcker mig efter mobilen...

07,36!!!!!!!!!



07,36 -

Far upp ur sängen (utan att väcka Ella) och vänder mig mot Maja som ligger vaken (!!!)
Maja vi har försovit oss!! Upp med dig!!
- Jag har legat och väntat på att ni ska vakna! svarar hon.

07,37 -
ringer mamma i vild panik! Hon svarar och tror att något fruktansvärt har hänt!!
Men som den klippan hon är kastar hon sig på cykeln och kommer över!
(utan varken BH och strumpor...hihi)

07,40 -
Maja klär på sig, jag gör frukost i form av en smörgås och ett glas juice till henne som hon äter medans jag borstar hennes hår!

07,43 -
Ella vaknar och har bajsat, byter på henne, mamma kommer och tar henne medans jag fortsätter....

07,46 -
Maja äter sin smörgås fortfarande och talar lugnt med mormor medans jag irrar runt och försöker få ihop Majas saker :)

07,52 -
- Maja, skynda dig lite, du måte borta tänderna oxå!!

07,55 -
Maja står och sjunger medans hon borstar tänderna!! (hon va verkligen inge stressad)

07,59 -
Hej då!! Kör ner Maja...

08,02 -
Parkerar och går ner med Maja till skolan!

08,03 -
Maja undrar om vi är sena?
- nej, bra va? svara jag.
- men då...jag skulle så gärna vilja komma sent nån dag!! säger hon då.

08,10 -
kommer hem och skickar hem min mor så hon får duscha som hon va på väg att göra när hon fick ett viktigt samtal!! :)



Så jäkla glad att jag har min mamma så nära som jag har och att jag vet att hon täller upp när som helst och hur som helst!! GULD VÄRT!!!
'


Elin

Oj vilken morgon! Visst är det bra att man har sin familj nära och som kan ställa upp så snabbt när man verkligen behöver.



Hoppas bara man kan "betala" tillbaka på något vis.



Synd att jag inte tänkte på er när vi alla var till tandläkare. Nästa gång något barn inte bör följa med så ska jag höra med dig. Detsamma får ju du också göra om du behöver barnvakt någon gång. bara att höra av sig :)



PUBLICERAT: 2011-04-05, 19:23:50 | URL: http://leavillemeja.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: