2011-02-01
 13:07:31

Vad går gränsen för vän?

Har varit och fikat med Anna B idag!
Mycket mycket trevligt! :) Vi snackade om allt och inget, så skönt med såna människor tycker jag!
Gillar att tiden mellan gångerna man ses inte existerar!
Man bara börjar där man slutade sist när man ses...kanon!!

På hemvägen började fundera lite mer ingående på det där med begreppen bekant, vänner och nära vänner....vart får gränsen?

Jag har många "vänner" på tex. facebook, men vilka av de klassar jag som mina "riktiga" vänner och mina nära vänner?
Jag anser att en riktig vän eller en nära vän för mig är när just som jag sa ovan, tiden mellan träffarna inte finns!
När det kan gå månader men när man ses så känns allt som vanligt och man kan umgås som vanligt!
En nära vän är ingen man måste träffa varje dag (även om man vill), en nära vän är någon man kan anförtro sig till och prata om i princip allt!
En nära vän är någon som man kan vara ärlig med, tycka lika och olika med och det är ok!
Man ska kunna vara ärlig utan att vännen i fråga blir "sur" utan uppskattar ärligheten istället!



Jag har absolut inte många såna vänner i mitt liv!
Men det är inget jag är ute efter heller, utan jag är himla nöjd med de få jag har!
Tror jag kan räkna mina närmaste vänner på en hand! Och då är inte min familj och mina syskon inräknade...
Jag hoppas att mina nära vänner vet vilka de är...för jag är inte den bästa på att visa hur mycket jag uppskattar de! *skäms på mig*
Älskar att träffa nytt folk och skapa nya kontakter men ofta så blir det inte så mycket mer än ytliga möten, vilket kan vara himla trevligt det oxå, men då är det skönt och veta att man har sina gamla godingar till vänner när man verkligen behöver ventilera av sig!

Vad drar ni gränsen för bekant, vän, nära vän? :)


Linda

Har inte heller många nära kompisar. De flesta av mina kompisar försvann när w kom. Jätte tråkigt. Men men..., kompisar man kan prata om allt med växer inte på träd.



PUBLICERAT: 2011-02-01, 14:05:42 | URL: http://ljeriksson.blogg.se/
brolin

Vet inte vart gränsen går egentligen. Och jag är så himla glad att jag har dom jag har. Men de är som du säger att tiden inte spelar någon roll. Huvudsaken att man finns för varandra. Älskar dig käre vän. Puss UFO ;o)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: