2011-01-13
 11:20:27

Det här med systemkamera...

Bror och Alma va hos oss i början på veckan och då hade han sin systemkamera med sig!
Vi va ute en sväng på tisdageftermiddagen och han och Ida gick loss med kameran!
Underbara kort blev det! Många kort blev det! Fina kort blev det!

Det är ju det som är det bästa med systemkamera tycker jag!
Att du kan ta lätt 300-400 kort på bara några timmar för att vara helt säker på att fånga många roliga ögonblick, få till en massa fina kort och just för att det är så satans lätt!
Givetvis kommer man få måååång onödiga, dåliga och urusla kort men och?
Det tar några minuter att lägga över korten på datorn sen kan du rensa, redigera och fixa allt där! Man slipper sitta och fixa på kameran och glo på den pyttelilla skärmen!

Åh jag blev helt lyrisk när jag kom hem och fick se alla korten han lagt in...
Mellan kl 13-17 ungefär så knäppte de (mest Ida ha ha ) 212 kort och de va inte många som vart superdåliga!
Skitkul att ha ju!
Många roliga när ungarna åkte i backen, seriekort lixom...
Super många fina kort på både barnen och olika ögonblick!
Kanske inte är så roligt att ha och se på var och ett för sig men gör man ett album med alla så är det skitkul att kunna ha en massa kort på många speciella ögonblick som man inte annars kommer ihåg kanske!

Här är tre stycken av de 212 som vart tagna!







Shit va jag längtar tills i sommar när vi ska införskaffa oss våran kamera!
Då ska jag ut och fota, mixtra och greja!
Älskar att fota!!

Har en vision/dröm (nähä!?!?) om att göra olika album till mina barn och då är såna där små "obetydliga" kort superviktiga tycker jag!
Så jag kommer inte bli förvånad om jag kommer knäppa 300-400 kort varje tillfälle! Ha ha!
Och med storsäkerhet slopa skolkorten och allt annat sånt där studiotjafs.... Så jäkla mycket bättre och för att inte tala om personligare med egenknäppta kort!!

Nej, shit va jag längtar efter en sytemkamera!!
Då ska jag dra med mig Ida ut på äventyr...hebytv släng dig i väggen!


Katrin

Älskar våran systemkamera =) Och det blir så fina kort.. kollade igenom kameran när Emil kom hem och precis som du säger så blev det inte många som vart "dåliga".. Jätte många häftiga kort på Ella



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: