2011-10-13
 08:56:35

Hur gör man rätt?

Tror jag gick rakt in i den där omtalade väggen nyss....fast mammaversionen!



Mina barn är de absolut bästa och finaste men ibland så retar de gallfeber på mig!
Det gnälls, pips, skriks, slåss, gråts, rivs tapeter, har sönder saker, puttas, bits...listan kan göras lång tyvärr!

Den listan ihop med hushållslistan (lämna, hämta, tvätt, frukost, städ, luch, mellis, disk, lagas mat och fritidsaktiviteter) är fan inte rolig!
Har konstant huvudvärk, har ingen direkt aptit utan äter mer för att jag måste, mitt tålamod är knappt och jag har nära till tårar så fort de blir minsta motgång!
Tycker inte jag gör annat än tjatar och tjatar, känner mig stressad mest hela tiden (fråga mig inte varför)

Försöker vara ute mycket, försöker berömma alla poitiva och bra saker oxå så de inte bara får höra tjatet, försöker leka med de både inne och ute, försöker hitta på olika saker för att slippa vara hemma hela tiden...

Men det är inte det lättaste när man har tre i täta åldrar! Alla skriker efter uppmärksamhet som jag omöjligt kan ge de! Iallafall inte så mycket de vill ha...



Kan inte låta bli att undra hur andra har det? Är jag ensam om att tycka det är pest och pina? Är jag ensam om att gråta nästan varje kväll för att jag har så jävla dåligt samvete? Är jag ensam om att känna mig egoistisk?

Jag älskar mina barn till döds och skulle göra vad som helst för de men ibland undrar jag om jag ens va redo för att vara mamma?
Känner mig så misslyckad emellanåt att jag tycker synd om mina barn för att de har mig som mamma!

Vet inte vad jag ska göra? Vill verkligen inte må så här för barnens och Daniels skull!
Kan inte vara roligt och ligga borta och veta att det är kaos hemma...
Vill inte att han ska bli stressad och få dåligt samvete över det!

Längtar varje dag efter att han ska sluta jobba så jag får avlastning...så jag kan få lite mer egentid, den jag har nu är runt 3-4 timmar på kvällen!
Skulle så gärna vilja orka med allt, vara en bra mamma, ha ett fint hem och bara kunna njuta av allt!
Vilket jag gör, varje dag, ska ni veta! Därav det dåliga samvetet på kvällarna, att jag känner så här när jag är så lyckligt lottad med tre underbart fina barn och en fantastisk man!


Mina pärlor - mitt allt!!








Hur ego får man vara?
Hur gör ni?
Hur känner ni?
Och har ni nå tips?

Är jag ensam om att må så här!?






Förlåt för ett himla gnälligt och personligt inlägg, är absolut inte ute efter sympati och "fan va synd det är om dig"- kommentarer utan jag mår bättre av att skriva/prata av mig!
Är evigt tacksam för alla tankar och åskter, tips och trix!


Frida - Mamma till två prinsar <3

Jag förstår inte hur du orkar vara själv i veckorna. . Jag har kvällarna själv varannan vecka men då kan vi ändå hjälpas t på mornarna. Förbereder mat osv.. Ibland vill man bara slita av sig håret och grina ... Det ÄR jobbigt ibland. Stor kram till dig.



PUBLICERAT: 2011-10-13, 09:10:30 | URL: http://missfeurda.blogg.se/
Angelica

Haha ja gråter det gör jag med jämna mellanrum!

Ett av mina sätt att orka tror jag! Rensa systemet och ta nya tag! :)



Längtar så tills de blir större...tror mycket kommer bli lättare då! :)



Stor kram tillbaka!



PUBLICERAT: 2011-10-13, 09:28:26 | URL: http://partyoffive.blogg.se/
Thessan

du är världens bästa mamma Angeliva, och vet du? även den bästa kan blir trött less, irriterad och tycka saker är jobbigt!

Stor status till dig som klarar av att vara själv hemma med dom i veckorna! <3



PUBLICERAT: 2011-10-13, 10:16:59 | URL: http://lifewhitme.blogg.se/
Emelie

Jag har "bara" en vilde och skriker om hjälp både en och två ggr per vecka ibland. Som tur är ställer min kära mamma upp mycket! (Min) Daniel börjar tidigt och kommer hem sent, och ganska ofta har han andra jobb efter jobbet så de tär på en att ta hand om både barn, hem och djur själv.. De ska ju inte bara lagas mat en gång om dagen tex. Tycker du är otroligt stark som är själv hemma med TRE vildar!! All styrka till dig! <3


Angelica

Fina ni är! <3





PUBLICERAT: 2011-10-13, 15:20:21 | URL: http://partyoffive.blogg.se/
Sanna mamma till Skrutt o lillebror i magen ♥

Dui är inte ensam, o jag förstår hur du menar. Tror alla föräldrar känner så. Man är inte mer än människa o det är frustrerande vissa dagar. Alla känner nog så. JAg tycker det kan vara jobbigt o räcka till o orka med en så förstår att det är kämpigare med 3. Man får ha dåliga dagar o må dåligt. Man är inte mer än människa o kan inte orka jämt. Livet som mamma är tusan inte enkelt.

Men tror vi gör ett sjujäkla bra jobb iaf vi mammor! =)



Stor kram till dig!



PUBLICERAT: 2011-10-13, 20:08:25 | URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Linda

Du är långt från ensam!!! Jag har oxå perioder. Petter åker tidigt kommer hem runt 5. Då ska jag lämna på dagis, städa huset, hämta på dagis, laga mat så den är klar tills han kommer hem, leka med w å ta hand om Mel. Å jag får dåligt samvete att jag inte hinner umgås med w så mycket som jag vill men kan ju inte bara skita i allt. Du ska ha ett plus att du pallar vara sj med alla i veckorna. Du är en stark mamma å verkar hitta på mycket kul med dina barn. :)



PUBLICERAT: 2011-10-15, 23:01:11 | URL: http://ljeriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: