2011-10-04
 08:56:37

Rörd och Upprörd!!

Rörd-delen handlar om att jag blir så glad av att ni är så "många" som vill att jag ska blogga!
Själv tycker jag att jag suger på det, måste vara sveriges sämsta...haha

Men nu ska jag fasiken försöka iallafall! :)



Upprörd-delen är om detta;



Den är så jävla klockren denna bild!
Skrämmande sanning!

När små jäkla hundar skäller, gör utfall, bits eller nå då känns de som att det är mer "okej" just för att de är så små och söta!
Jag ogillar verkligen småhundar, är mer "rädd" för de än för "kamphundar"!
Litar inte ett skit på de, för oftast så behandlar människor de som gosedjur, en accossear....som kommer undan med det mesta!

Skulle man göra så med större hundar skulle det bara helt oacepptabelt! Skulle bli anmälan och helst avlivning på stört! Helt sjukt!

De är inte hundarna utan människorna som borde låsas in och avlivas!

När jag skaffar hund (om 4-5 år när barnen är större) ska jag LÄTT skaffa en "sån" där hund!!
Vill ha en Amstaff, Rottis eller Pitbull! Älskar de raserna! Det är rediga hundar!
Ska samla information, läsa på om rasen, gå på valpkurs och jobba stenhårt varje dag för att få den underbara hunden jag vill ha! (därför måste barnen bli större)

Ska kämpa för att tvätta bort deras stämpel de fått...


Amstaff-valp *mys*


Linda

Nog många hundar som far illa. Ska jag skaffa blir de golden eller samojed:)



PUBLICERAT: 2011-10-04, 09:29:50 | URL: http://ljeriksso.blogg.se/
Elin

Du har såååå rätt!!! jag avskyr verkligen hetsen mot så kallade "kamphundar", om en amstaff morrar så är den lifsfarlig, men en golden (som ändå är lika stor) morrar, ja, då är det "nemen åå lilla vän är du arg"... Det är ju så underbara hundar, så missförstådda! Se Ceasar Millan (hur han nu stavas) vilken sorts hundar är det han använder mest i programmet när han ska vänja andra hundar med flock-beteende? Jo, det är ju så kallade "kamphunar" ååå de är ju såå farliga... NOT!

oj, det blev en lång kommentar, men jag brinner verkligen för dethär:) hihihi



KRAMAR



PUBLICERAT: 2011-10-04, 13:40:37 | URL: http://elin-pip.blogspot.com
Elin (igen)

Såg att dte blev lite fel.. alltså, jag tycker om alla hundar (nästan), men jag tog bara golden som ett exempel.. Själv blir det nog en Brun, flat coated retriver en vacker dag! :)


Angelica

Bara älskar Cesar Milan!!

Han bevisar ju verkligen att så länge du behandlar alla hundar rätt så är de ingen som är mer eller mindre farlig!

Det är mycket jobb med en hund, vare sig den är stor eller liten...

Många som verkar missa det och bara skaffar hund för de är sååååå söta! :/





PUBLICERAT: 2011-10-05, 08:42:33 | URL: http://partyoffive.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: