2010-08-17
 10:22:21

Back to school!!

Idag har Maja sin första dag i skolan!! Eller förskoleklass...men vi säger skolan! :)
Lämnade Liam först så jag kunde vara kvar med Maja, för de ville hon. När vi fick komma in i klassrummet så fick de sätta sig i ringen och ha samling, alla vi föräldrar som va med stod eller satt som fån runtomkring och kollade på! Så stora barn man fått...:)
De vart uppdelade i grupper, stjärnor och fjärilar, och fick gå runt och kika på lokalerna och gå igeom lite vad som gäller.
Sen fick de leka, de va då jag fick ordern från Maja;
- Mamma, du kan åka hem nu!

Sagt och gjort....så nu sitter man här i tystnaen, eller de är bara tvn som låter!
Märklig känsla...få sitta still i 10 minuter utan att någon tjoar, gråter, bråkar eller leker!
Bara jag...jag och tvn! Nice!:)

Kanske man kan vara en liiite roligare mamma på eftermiddagen!
Liiiite mer ork...inte mycket kan jag garantera men lite iallafall!


(vecka 38 är man inne i då)

Fan igår alltså....bebisen bökade runt hela dagen! Va inte stilla en sekund!
Värst va nog på förmiddagen och på kvällen när jag skulle sova, då trodde jag nästan att den skulle böka så att vattnet skulle gå! Shit va ont det gjorde...rackar unge redan innan den tittat ut! :)
Och nu sitter man här och den gnor och bökar på där inne som om det inte fanns nån morgondag!
Ilar ju i hela nedervåningen (om ni fattar)...får gärna sätta igång till helgen...så pappa Daniel är hemma!:)

Nej nu ska jag njuuuuta av ensamheten i 25 minuter till, sen är det dax att hämta hem mina små frön! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: