2010-08-30
 07:40:11

Va det inge mer?

*drar mitt hår*
Gick och la mig redan vid 21.oo, frös, huttrade och kände mig allmänt pissig....vaknade vid oo,4o tiden och misstänkte att jag hade feber, mycke riktigt så hade jag 38,1...kanske inte så farligt tycker ni men för mig räcker det! I med två panodil, nässpray och hostmedicin...somnade om efter mycket om och men...

Vid o3,oo så vaknar jag av att Liam låter mycket mysko...går in till honom och hittar honom lite halvvaken i sin säng. Hans andning låter inte som den borde!!
Han väser och det låter riktigt jobbigt för honom att andas!! Fan fan fan....vad är det för fel nu då?!

Upp med ungen, knappt vaken...han vill inte ha vatten eller hosmedicin... Hans gråt hörs knappt och jag känner paniken stiga i mig! Vad gör jag? Hur gör jag?

Sätter mig med honom i mitt knä...vill få i honom vatten, hans hals behöver fuktas...det låter som om han ätit damm i hela sitt liv!
Men han vill inte ha vatten...
Får för mig att ånga är bra...in till duschen, fräser på full värme på vattnet, stänger dörren och där sitter vi och väntar på ångan...
Ångan kommer, vi bler varma och fuktiga...halsen låter lika men liiiite bättre!
Han vill gå och sova...lilleman!
Det gör vi...han somnar...inte jag! Jag vågar inte...tänk om de skulle bli nå tok!?

Hämtar datorn för att kolla på 1177.se och se om jag blir nå klokare där!
Krupp är det jag får upp...


Symtom

Barn som får krupp brukar

  • få skällande hosta
  • bli hesa
  • få en väsande och ansträngd andning
  • få svårt att andas. 

Japp, symtomerna stämmer.....


Vanligast hos barn i två-årsåldern

Krupp är, liksom andra luftvägsinfektioner, vanligast på hösten och vintern. Det är framför allt barn mellan sex månader och tre år som får sjukdomen, men den kan också förekomma upp till skolåldern. Vanligast är sjukdomen kring tvåårsåldern. Krupp är vanligare hos pojkar än hos flickor.



Jahapp...stämmer in bra där oxå!
Suck...ringer till 1177 och hör med de! Japp, låter som krupp får man till svar. Ring ner till vårdcentralen så de får lyssna och kolla på honom. För krupp kan hålla i sig en vecka och då lär man kanske ha nå medicin till nätterna!
KUL!!! Är det det man har framför sig nu...oroliga vakande nätter!
Mammas lilla prins!

Ett annat tips va att klä på honom och gå ut i minst 30 minuter i friska luften...även på natten!
VA!? Shit då fryser ju jag oxå ihjäl!!
Men men är de det som krävas så....allt för mina barn!



Så nu ska vi bara lämna Maja till skolan och sen hem och ringa vårdcentralen och hoppas på att de är lite snabba där nere för en gångs skull så vi kan kolla upp och få svart på vitt!
Skulle vara förjäkla skönt och hinna sova lite oxå....börjar bli liiiiite mör nu när man varit uppe halva natten!


Elin

Stackars liten. Hoppas han blir bättre snart. Lea hade falsk krupp när hon var mindre och bara det var otäckt! Hon lät som en hund som skällde och svårt att andas! Hoppas att ni får komma ner så de tittar till honom ordentligt.



Jag drömde om dig i natt. Jag var och hälsade på er på BB. Ni hade fått en lite pojke, Erik skulle han heta :)


Frida - Blivande tvåbarnsmamma

Stackars kille!!! Fy vad otäckt.



PUBLICERAT: 2010-08-30, 09:47:41 | URL: http://feurdas.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: