2010-12-05
 08:26:09

Lillebror då...

Igår kväll vaknade Liam och kräktes ner heeeela sängen! *yuck*
Han var förtvivlad, bara grät...
Vi satte oss framför tvn och efter ett par kräkvändor till så somnade han i mitt knä!

Eftersom jag varit som smart och tagit ut en madrass i vardagsrummet innan han somnade så dumpade jag ner honom på den! (Daniel va ju såklart inte hemma just denna kväll, han va och drack öl hos en kompis som han inte träffat på 1½ år)
La ner honom på madrassen iallafall och började röja en väg till mitt sovrum eftersom jag redan lovat Maja att hon kunde få sova på pappas sida, så det fanns ju ingen plats i sängen!
Men Liam han sov så skönt så...det va mest jag som låg på helspänn...men somnade nångång efter tolvslaget!

Ella och Liam vaknade vid 04,00 så vi klev upp då så vi inte skulle väcka Maja. Slog igång en film och slumrade till den i gästrummet, Liam sover fram till nyss (dvs 8,00) och Ella har slocknat på golvet i vardagsrummet.
Vi la oss där när Maja kom och väckte oss... Hon undrade varför vi lämnat henne helt själv för...ha ha gumman då!

Ja det är inte klokt så roliga nätter man kan ha som förälder! ;)
Och så jäkla typiskt att det skulle ske just den kvällen som Daniel ska sova borta!! Ha ha ironi!!
Så ja....man är lite små seg nu.
Tror Ida skulle åka med Maja till stallet (tusen tusen tack), vill inte lämna bort Liam OM han nu skulle få för sig att bli sjuk igen, sen känns det inte helt rätt eftersom han har ju inte heller sovit helt hundra inatt och då kan de vara skönt att få vara hemma!
Han har redan varit på sin storasyster och retat upp henne så han är nog inte så sjuk men ändå...;)
(Han hade sönder hennes "ramla av hästen" tårta alldeles nyss...ha ha ha ha)



Ska iallafall ta med mig Maja ut till stallet på eftermiddagen på Julshowen, så vi kan ha lite tjejmys då!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: