2010-07-27
 22:11:15

Svart eller vitt? Inget mellanting?

Är det så? Finns inget mellanläge i mitt liv just nu?
Just denna dag tror jag inte det...:)

Har haft (ännu) en underbar dag med barnen och min mamma!
Började med att vi åkte och handlade, sen hem med varorna och vidare till mamma igen!
Mamma sydde lite gardiner och även ett hemmagjort täcke/filt till höstdagarna i vagnen, tusen tusen tack för hjälpen!
Har även införskaffat lite grejer till Majas kommande barnkalas, ska fixa inbjudningarna imorron!
Fyndade en jacka till liam och ett fleece-set till Maja på Karlssons...kanon!
Fick kvällsmat hos mamma och sen åkte vi hemåt efter en, som tidigare sagt, underbar dag!

Väl hemma vände det tvärt och den underbara dagen vart snabbt lite minre underbar!
Plockade i köket då jag hörde Liam sägea med lycklig röst; GLASS!!
Nej Liam, inte nu! säger jag samtidigt som jag vänder mig om och ser att han hittat min nyiköpta piggelin låda från förmiddagen liggandes bredvid frysen!!
NEEEEEJ!!! skriker jag och svär alla fula ord jag kan (i mitt huvud)!!
Bet ihop, tog lådan och gick ut för att kasta bort alla mina, NU flytande, glassar!!
Det som skulle bli så gott.....*suck* 15 glassar åt helvete!
Lugnade mig med att jag hade nog två piggelin kvar sen förra paketet som jag kunde mumsa på till sista avsnittet av Ugly Betty, så jag fixade ordning barnen inför kvällen, plockade ordning och borstade tänderna på de!
Gonatt barnen! Hejsan fotöljen och vila stenhårda magen!!
Trodde jag ja.... Liam hade tydligen andra planer!
Mellan 19,40 och 21,00 gjorde han allt annat än försöka somna!!
Jäkla unge! Jag la honom, gick och satte mig, en minut senare (iblande 15 sekunder) så kom han up och bara flinade! Gick tillbaka med honom och la honom, gick och satte mig...osv

Så där höll vi på! Försökte allt!!
Lugnt och fint, pedagogiskt, panikslaget, galna mamman, harmoniskt....allt!!
Men man fick samma respons till allt....ett stort flin! Unge!!!
Men tillslut vann jag....:) Eller ja....om man kan kalla en stenhård mage, onda sammandragningar, lätt illamående och små luckor i Ugly Betty för vinst så bring on the guldmedalj!!

Så nu känner jag, mer än innan, att jag verkligen verkligen behöver åka iväg och vila upp mig!!
Ska bli så satans skönt att få slippa vara mamma för 24 timmar!!
Ska toknjuta av att kolla på Pride-tåget med dess plymer, färg och glitter kaskader, fejkögonfransar och allt smink!! Ska njuuuuta av att vara mitt bland alla folkmassor och inte behöva oroa mig om att tappa bort nå barn, allt jag behöver hålla i är Daniel!:)

Åh va jag ska njuta!! Sova när jag vill.....äta frukost i lugn och ro....bara vara!!

Stockholm Pride - here I come!!

bild:google


Frida - Blivande tvåbarnsmamma

hahaha .. flytglass!!



Kul med pride! Vi ska åk iväg på en övernattning nu innan lillebror kommer, ska bli skönt att få komma iväg och bara vara. Det är man inte bortskämd med.



PUBLICERAT: 2010-07-28, 08:03:26 | URL: http://feurdas.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: