2010-11-11
 06:19:08

Skrattretande

Sagt och gjort så tog jag vagnen oc traskade ner igår, tog 2½ timme innan vi va hemma igen sen! Ganska skönt...om jag inte hade glömt långärmad tröja! (vilket jag kom på när jag kom ner till skolan...suck)
Ungarna lekte och busade, hoppade och for! Helt galna :) Ella hon sov som vanligt hon, henne får jag kasta i snön nästa år.

Trodde en stund i min vildaste fantasi att heby kommun skulle bli en aning bättre på plogningen i år med tanke på alla klagomål förra året men.....nej!
Igår eftermiddag klockan 14.30 hade de plogat hos mig! Så när jag skulle gå ner så fick jag släpa vagnen genom 1½ dm snö innan jag kom till gångbanan, där de plogade vid 8 på morgonen!!
Stackars mamma fick ju pulsa i snön ner till jobbet vid 6.30...men hon berättade att de plogat folkets hus parkeringen då iallafall....MEN SÅ BRA!!!
Den parkeringen är ju verkligen prio ett! Skönt att de inte slarvar med det...puckon!
Bättre att ploga gångbanor så folk kan komma till jobb, buss och skola tycker jag...och ploga lite mer noga och ordentligt är väl inte heller så mycket begärt?
Nej då, en bunt (!?) puckon som kör som galningar för att de ska få allt klart så fort som möjligt är allt de har att erbjuda! Suck...kan man bli annat än less på denna kommun?


WORD lilla tanten...WORD!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: