2010-10-26
 11:09:33

Älskade barn!!!

Frida undrade hur jag hann med allting (dvs städa, tvätta osv) och då började jag fundera och insåg hur jäkla underbara mina barn är!

Ella är hur duktig och hur snäll mot sin mamma som helst! Hon sitter nöjd i sin babysitter för det mesta...det kan vara lite på kvällarna när hon är lite extra snuttig och vill vara hos mig! (hon tar ju inte nappen, lillskruttan)
Men hon sover nästan hela nätterna, minst 6 timmar i sträck när hon somnar på kvällen, sen sover hon mycket på dagarna oxå!

Liam är det lite värre med, 2½ år och sjuuuukt mycket hyss i kroppen! Ibland vet han inte alls vad han ska börja med för hyss...bara spritter i kroppen på honom men ibland kommer han på hur kul de är att leka på sitt rum (då får man passa på) eller så vill han gärna hjälpa mamma och städa eller fylla tvättmaskinen och får han hjälpa till och känna sig stor så är han superduktig!
Och det brukar ibland resultera i att han glömmer bort sina små hyss och upptåg en stund!



Sen har jag min stora ängel som jag nog inte skulle klara mig utan, Maja hon är 6 år och hjälper mig så himla mycket! Hon älskar att hjälpa mig med Ella och hon vill gärna bossa och bestämma över Liam oxå men jag tycker inte hon behöver ta det ansvaret och det får jag påminna henne om många gånger!
Men ber jag henne hjälper hon till att plockar fram till frukost eller mat och även när man ska duka av.
Hon hjälper mig och plocka in tvätten och hon fixar och donar!
Helt underbar dotter man har!!
Självklart så leker hon massor både själv och med Liam! Hon brukar även gå ut själ en stund för att få komma ifrån lite från sin energiska bror!

Sen hjälper de mycket om vi är ute mycket för då uppskattar de en lång lekstund på sina rum mer än om vi varit inne hela dagen!
Men Frida, glöm inte att jag har mina två stora barn på dagis/skola i veckorna! Även då hinner man en hel del :)

Det är mycket bråk, tjafs och gräl här hemma men allt de känns som en droppe i havet när man inser hur hima duktiga de faktiskt är!
Mina älskade barn, mina trollungar!
Skulle inte byta de för allt i världen!

Jag älskar alla hyss, alla bråk, alla skratt, alla tårar, allt jobbigt, allt bra...ALLT som gör de till de!!




Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

vaaaa sover hon redan hela nätter???? Hannes har nyss börjat med de, eller i april gjorde han det. då var han 1 ½:P men va skönt det måste vara!!



ja här funkar inte babysittern, inte gymmet, ibland bärsele. promenader funkar jämt... ja det blir väl annat när Hannes börjar på dagis OCH när hugos mage stabiliserar sig:S



PUBLICERAT: 2010-10-27, 10:38:57 | URL: http://feurdas.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: