2011-02-13
 11:32:58

Skandal ju....

Har ju helt glömt att ens skriva nåt om melodifestivalen som dragit igång!!
Som alla vet ÄLSKAR jag allt som har med melodifestivalen att göra... LÖV SCHLAGER! ;)

Tänkte nu ge min professionella amatör-åsikt om de deltävlingarna som varit!!
(för er som orkar läsa och bryr er vill säga)

Deltävling 1:
Har ju redan varit och jag tycker det va ett svagt startfält med två bra låtar och det va de som gick vidare!
Två riktigt bra låtar;
- Dannys "In the club" kommer bli en riktig radio och krog plåga! Killen got skills, jäklar va duktig han är! Och han är bara 24 år....!
- Swing-Flys "Me and my drum" vart min absoluta favvis!! Så jäkla skön låt! HEJA DEN!!!

Minns inte vika som gick till andra chansen, kan ju inte ha varit så himla bra med andra ord.
Riktigt dåligt starfält!
Fattar inte grejern med Stormare heller men de kanske blir bättre...roligast va ju alla tabbar som gjordes! Ha ha, kul ju!!

Deltävling 2:
Den va ju igår och där vart jag lite överraskad faktiskt!
- Brolle "7 days and 7 nights" va ju given till final innan man hört låten! En skön norrlänning a´la 50 tal som har en pipa som inte går att jämföra med! Got to love Brolle!
- Sanna Nielsen "I´m in love", hon kan ju inte misslyckas! Duktig brutta som vet vad hon pysslar med. Skön låt! Schlagerlåt...kan bli farlig!

Till andra chansen gick:
- Loreen "My heart is refusing me", mysko låt, mysko tjej...nej inget för mig!
- The Moniker "Oh my god!", vet fan inte om jag ska skratta eller gråta! Killen såg ju ut som DiLevas bortglömde son! Ha ha ha!! Muppig låt, muppig kille men tror att det kan bli en rätt skojig låt att lyssna på om ett tag! HA HA HA!!

Det jag vart mycket mycket besviken på va att Christian Walz kom femma!!!
Tyckte hans låt va riktigt bra!! Han har ju en rikigt skön röst!
Varför va det ingen annan som gjorde det?
Hade väl kunnat skickat honom till andra chansen istället för nån av de andra två mupparna!
Nej skandal!!

Kvällens snusk var ju givetvis Christer Sjögren...*yuck*
Tål inte den karln...tål inte den rösten...tål inte helt enkelt....


Nästa helg är det dax för deltävling 3. Då hejar jag på Eric Saade!! Den lilla pojkspolingen som verkar fått divafasoner enligt skvallerjournalister! Men vaddå, finns väl värre människor är honom? Och han är ju såååå söt! ;)
Återkommer med betygen när tävlingen ägt rum!!


Katrin

Om jag får vara helt ärlig så tycker jag hela melodifestivalen har spårat ut.. tycker det ska vara mer kvalite på låtarna och mindre låtar. Tycker det räcker gott och väl med att ha en tävling. Sen känns det som om de gör allt för att känna pengar och det räcker inte att man röstar en gång utan det ska röstas flera gånger per tävling! Det är min åsikt =)



PUBLICERAT: 2011-02-13, 17:42:06 | URL: http://kanskeendag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: