2011-05-12
 10:38:07

Dag tio

Dag ett: Tio saker du vill göra innan du dör
Dag två: Nio saker om dig själv
Dag tre: Åtta sätt att vinna ditt hjärta
Dag fyra: Sju saker du ofta tänker på
Dag fem: Sex män du tycker är riktigt snygga
Dag sex: Fem saker du gillar att göra
Dag sju: Fyra saker du tycker är väldigt avtändande
Dag åtta: Tre saker du tänder på
Dag nio: Två favoritsånger
Dag tio: En bekännelse



Dax för bekännelsen...okej here we go!

Va sjutton ska man bekänna då? Något väldigt personligt? Något sjuuukt hemligt?
Något enkelt? Något invecklat?

Svårt ju...

Vi tar den här, fast jag tror att folk redan vet de här, bara jag som nyss kommit på det!

Min bekännelse är att jag just insett att jag måste börja ta hand om mig själv mer, tänka på mig och vad jag vill!
Jag har alltid mer än gärna satt alla andra först! Utan att tänka på om jag verkligen orkar...
Har alltid haft alla "måsten" i bakhuvudet, tvätt, städ, hus, trädgård....
Har aldrig känt att allt duger till 100 %, måste göra mer och måste göra bättre!

Tror min kropp skriker efter mig!
Huvudvärken, magen, tröttheten, det dalande humöret, nära till gråt vissa dagar!
Många bäckar små vet ni....

Men det positiva är att detta insåg jag för några veckor sen och har nu börjat inse att jag måste börja leva som jag lär! Skulle aldrig någnsin begära att mina barn ska göra rätt och vara bäst hela tiden!
Skulle aldrig begära att någon skulle ställa upp på mig 24 timmar om dygnet!
Skulle aldrig låta någon i min närhet hålla på som jag har gjort och det säger jag ju till de! "Vill du inte, ska du inte! Ta hand om dig själv i första hand! Du måste inte göra allt idag! Tänk på ditt bästa!"

Varför är det så svårt för mig att förstå det då? Fram til nu...

Har insett nu, tack vare mina vänner och min familj, att livet går inte under om man råkar tänka på sig själv en sväng! Mina barn dör inte av att inte ha mamma runt sig hela tiden!
Min familj klarar sig fastän jag inte kan just då...

Har lovat mig själv att börja unna mig saker! Behöver inte vara en spa-helg eller en utlandresa, kan vara en tröja, en utekväll med kompisar,en stund själv hemma, en film/biokväll med Daniel, en promenad utan barn, en alldeles egen hobby, en sovmorgon...

Ända sen jag bara tänkte tanken så har jag börjat må så mycket bättre!
Jag känner mig gladare, mer ork, mer glädje att göra saker! Känner inte den där stressen längre utan jag ta dagen mer som den kommer!

Har insett att jag kan hjälpa precis alla runt omkring mig genom att tänka mer på mig själv!
Konstigt de där :)



storasyster

Bra tänkt där. Man orkar vara överallt...jämt! Lyssna på kroppen, känner den sig trött är det bara så, fastän huvudet kanske vill mer! Jag fick en rejäl tankeställare perioden då jag blev sjuk, livet är värt mer än så!!! Tar man ej hand om sig själv, kan man ej ta hand om någon annan! Älskar dig!!!

/jenny


Elin

Jag tycker du är en fantastisk människa och jag är så glad över att ha fått äran att lära känna dig och din familj! Det spelar ingen roll om du inte kan finnas med och hjälpa alla jämt. Man måste ta hand om sig själv först innan man kan hjälpa andra hur konstigt det än kan låta. När det väl gäller vet både din familj och dina vänner att vi kan vända oss till dig/er om vi behöver hjälp med något, stort som smått.



Himla tur att vi har börjat med ridningen. Där kan man verkligen tänka på sig själv för en stund!



Ps. Maja och Lea hade inte ätit upp godiset. Hon tog ner det nu för en stund sedan. De kunde hålla sig!

Kramar.



PUBLICERAT: 2011-05-14, 18:48:59 | URL: http://leavillemeja.blogg.se/
Roos

underbart inlägg! och jag älskar bilden! (jag lånar den)

att du är en helt otrolig människa, vet du väl :) jag tror att många med mej ser upp till dej :) <-- vet att jag sagt det förut men säger det igen!! :D



du gör helt rätt, ta hand om dej själv!

KRAM



PUBLICERAT: 2011-05-25, 07:25:42 | URL: http://justlikearoos.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: