2010-05-18
 17:47:02

Tankar jag har...

Ida berättade att hon skulle prata om mamma på hennes svenska (nationella?) tal och då började jag fundera på vad jag skulle säga om min mamma om jag fick tillfälle...
Öh, vänta här nu....detta är ju mitt tillfälle att berätta om min mamma, min förebild och en av mina bästa vänner!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Har alltid (så länge jag kan minnas) tyckt att min mamma är otroligt stark och att hon är guld som kan stå för allt hon säger och inte backar om någon tycker motsatsen.
Hon är alltid ärlig och vill hellre att folk ska veta sanningen än gå och leva i en fantasivärld.
Kan låta hårt och hemskt men det är det inte!
Jag tycker att varje männsika ska ha modet att stå för sin åsikt, styrkan att säga emot om man tycker något är fel och hoppet om att alla runt omkring en är ärliga!
Skulle alla vara ärliga från starten med varandra så skulle folk inte behöva ljuga, hitta på och fjanta sig!
Skulle människor våga lita på sig själva och veta att de duger fast de tycker annorlunda än tusen andra så skulle världen se annorlunda ut.
Jag har alltid sagt till mig själv att jag hoppas jag kan bli som min mamma, ärlig, rak, kärleksfull och hjälpsam.

Min mamma är en av få som jag verkligen VET att de skulle släppa allt om det behövdes och ställa upp för mig och min familj!
Min mamma är den människan jag vill dela allt med vare sig det är glädje, sorg eller ilska, den människa jag vill berätta saker först för, den människa jag aldrig aldrig aldrig vill förlora kontakten med!

Är glad att min mamma inte daltade med mig när man var liten, utan man fick stå på sig och uppfatta sin egen åsikt. Är glad att hon lärde mig vad som är rätt och fel, bra och dåligt...
Är (faktiskt) glad att min mamma och pappa skilde sig, då man fick se vem det verkligen var som ställde upp på en. Efter skilsmässan för över 10 år sen har min mamma inte gjort annat än vuxit i mina ögon.
Hon har slitit, kämpat och uppfostrat 4 barn själv!
Jobbat och offrat mycket för oss, för att vi ska bli självständiga, starka och lyckliga människor som vet vad man vill i livet! På egen hand har hon hjälpt oss fyra barn genom skola, gymnasiet och klivet in i vuxenlivet.
Hon har vridit och vänt på allt för att kunna göra allt till det bästa för oss!
Förstår inte hur hon har funnit styrkan och orken till det...det är något jag aldrig kommer förstå och något jag alltid kommer se upp till! 
 
Allt detta har gjort mig till den människan jag är idag.
Allt som hon, jag, VI har varit med om har format mig och fått mig att vilja kämpa för det jag vill ha.
Hon har fått mig att förstå och se va familjekärlek verkligen är....tillit, empati, styrka och att blod verkligen är tjockare än vatten! Ge och ta - det är vad familjen handlar om, ställa upp på varann i vått och torrt!

Hon är min förebild! Min idol och det bästa...hon är MIN mamma! ♥

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Min största önskan är att mina barn en dag kommer se upp till mig på det sättet jag ser upp till min mamma!
Att de en dag kommer förstå hur mycket jag är villig att offra för deras skull!
Och att jag lyckas föra vidare allt som jag lärt mig under min uppväxt!

Lyckas jag med det vet jag att mina barn kommer bli lyckliga, starka individer som kommer klara sig galant i livet och kommer kunna hanskas med alla dessa egoistiska rötägg som bara tänker på sitt och sig själv!
Stöter på såna människor allt för ofta tyvärr, har sett såna männsikor maipulerat fina underbara människor till något de inte är.
Har tyvärr sett flera liv blivit förstörda av såna människor, falska människor som tror att allt existerar kring de!

Såna människor kan verkligen inte fått en sån underbar uppväxt och underbara förbilder som jag har haft!
Och det bästa är ju att mina barn har turen att kunna träffa sin mormor, min förebild, min mamma, VARJE dag i princip! Och de älskar det! Deras mormor är deras kärlek i livet!
De vet att mormor är alltid där när det behövs, precis som hon alltid varit för mig!

Så jag är inte orolig för mina barn...tvärtom...jag VET att de kommer klara sig galant, så länge de har sin mormor kvar i sina liv! Och det är ju verkligen inte något jag tänker välja bort!
Bättre kan man ju inte ha det! ♥



bild:google


Anna Roos

1. vacker blogg!



2. shit, angelica! du skriver så jag blir tårögd, underbart! det går inte att missa den kärlek du känner för din mamma :)



3. du är en underbar människa så ja, hon har gjort det bra med dej... :)


Mamma

Sitter här o läser o tårarna rinner nedför mina kinder :) Älskar er så mycket!!! Puss


ida

vi har en människa som vi verkligen kan se upp till med ett leende! hon är bra hon våran mor <3 och lika så du, min älskade syster! all kärlek till er <3


Madde

Vilka fina ord.. Kram



PUBLICERAT: 2010-05-19, 20:39:39 | URL: http://madeleineolsson.blogg.se/
Theodormathilde

Very useful information. Thank you!



PUBLICERAT: 2011-04-24, 09:50:22 | URL: http://theodormathilde.blogyd.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: