2010-11-17
 06:53:28

Shiiit alltså....

Vilken jäkla natt!!
Eller det började redan på kvällen igår....

Kom hem från mamma och slängde ungarna i säng! När lugnet lagt sig så skulle jag mysa ner mig (och Ella) och invänta Desperet Housewives men först byta blöja och svida om till hennes pyamas (Ella alltså inte jag)
Går in på hennes rum, tänder lampan och då låter det "POFF"!!
Ena glödlampan slocknar i taklampan, varav den sista (sitter tre stycken) börjar flimmra, precis efter det hör jag hur tv:n slå av och på, av och på, av och på säkert 10-15 gånger!
(fan i helvetes jäkla skit tänkte jag här)
Kutar ut och slår av tvn som bara låter, då fortsätter standby-lampan att blinka...*hell no va min tanke* Drog ur sladden till tvn...då vart den tyst MEN....
Då hör jag hur datorn (som låg på laddning på bänken) börjar ladda, slås av, börjar ladda, slås av...precis som med tv:n!
(men va faaaan.....)
Drar ut sladden till den oxå... Nu är det väl slut på konstigheter?! Nope...ser hur lampan i köksfönstret börjar flimmra och blinka!
Inte går sönder utan blir svagare i skenet och flimmrar!
Behöver jag säga att jag var skiiiiträdd i detta ögonblick? Vet inte hur många versioner av olika spöken och gastar somfor igenom mitt huvud medans jag ringde Daniel i vild paník!

"Det händer nå konstigt i vårt hus" skrek jag (inte alls utan sa tyst eftersom barnen sov)

Daniel vart orolig och kom hem (han jobbar i Västerås denna vecka)
Ringde sin vän elektrikern (han va alltså inte inne på samma spökförklaring som jag) och han sa att det va en fas som gått...
Så Daniel kom hem, bytte proppen (som jag hade kunnat gjort själv om jag fattat det) och sen va spöket borta, dvs elen var som vanligt igen!

Skitläbbigt....



Vi kollade på husfruarna och sen gick vi och la oss!
Då började nästa äventyr...

Ella fick för sig att nu ska vi ha en sn där skriknatt som vi hade förut!
Sagt och gjort....hon grät och grät....snorade och grät...
Gick inte och ha henne liggandes själv då bara grät hon i vild förtvivlan, sov (slumrade) bäst när jag häll henne, vaggade och nynnade för henne!
Daniel (stackaren) fick lägga sig i gästrummet eftersom han skulle upp tidigt och jobba...
Sist jag kollade på klockan va hon strax efter halv fyra!
Innan det så försökte jag sitta upp och sova med henne i knät men de gick inge bra, hon sov men inte jag!

Misstänker att det va magen igen! HATAR när jag inte kan hjälpa mina barn!!



Nu ligger hon och sussar så fint i våran säng...det dryga nu är att jag måste väcka henne för att kunna skjutsa ner Maja och Liam! *suck*
Mammas minsta hjärta....måtte denna dag/natt bli bättre och så du får sova ordentligt!


Linda

Lät inte speciellt kul. det är jobbigt att vara hemma sj när sånt händer. Skönt att han jobbade närma så han kunde komma hem.



PUBLICERAT: 2010-11-17, 07:54:28 | URL: http://ljeriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: