2011-07-04
 10:11:49

Överraskningsdagen!


Jag och Maja hämtade upp Elin och Lea vid 12 igår, tjejerna va fyllda av förväntan och hade inte en aning om vart vi skulle ta vägen!
Vi åkte mot Sala och alla spekulationer satte fart!
Det va allt från Kolmården till Busborgen till Gröna Lund!

När vi åkte förbi Västerås så vart Maja riktigt fundersam eftersom hon va helt säker på att de va Busborgen vi skulle till!
De hade ingen aning alls förrän vi va framme vid Parken Zoo!
"JAAAAAAA!!!!!" skrek tjejerna i kör i baksätet. Vi ska gå på Parken Zoo och kolla på djuren!!"
De kastade av sig bältena och flög fram för att pussa och krama oss (fast jag fortfarande körde...)

"Oj" tänkte jag, "blir de så här glada av att bara få gå på Parken Zoo, undra hur de reagerar när de får veta vem som spelar här!"

Vi parkerade, köpte inträdesbiljetter och åkband (här hade vi gjort klart för tjejerna att vi inte skulle kolla på djuren utan bara vara på nöjesfältet)
På väg mot ingången så stannade vi och visade de en bild på Eric Saade!
"Kolla vem som spelar här idag!"
"ÅÅÅHHH!!!! Får vi kolla!?!?!"
vart frågan då!

Öh ja? De va ju därför vi åkte hit!!

Glädjeskrik utbröt och dagen va gjord!

Klockan va nu 13,30 så de hade 2½ timme på sig att åka lite karuseller!
Men med 10,000 besökare så va köerna låååånga. Men tjejerna va superduktiga och väntade så fint, så åkbanden hann tjänas in och de va mer än nöjda.
Vi ställde oss i glasskön och sen intog va våra platser. Klockan tickade saaaakta på men tillslut var det dax!!

ERIC SAADE!!!!



(eftersom jag inte har sladden till kameran så kan jag tyvärr inte visa er kort än men de kommer!!)

Han spelade runt 10 låtar, höll på i 1 timme och 20 minuter!
Tjejerna (och mammorna) va skapligt nöjda!
Vi klappade händerna, visslade, sjöng med och tjoade!

Bar Maja nästan hela tiden så mina armar va riktigt trötta sen, men va gör man inte för sina barn!?

Efter så ville de åka lite mer karuseller så de fick de, sen begav vi oss mot bilen!
Shit vilka köer det blev men tillslut kom vi ut...mot Västerås och McDonalds! (hade nog köat till McDonalds i Eskilstuna fortfarande om vi hade testat där)

Vart en underbar dag fylld med skratt, mys, skratt, skratt, mys, skratt och trevligt sällskap!
Kunde inte blivit bättre faktiskt!
Jag och Maja är väldigt glada att vi har så fina vänner! ♥


Linda

Vilken underbar dag för tjejerna!!! Tom jag skulle vilja se honom:) haha. :) vi kan träffas någondag. Jag går ju hemma så jag har all tid i världen:)



PUBLICERAT: 2011-07-04, 20:57:46 | URL: http://ljeriksson.blogg.se/
Elin

Nä... :( Jag satt o tänkte på det när vi åkte hem med bilen att nu kan vi alla åka i samma bil om vi ex. ska åka o bada. men nej, det går inte om inte nån ligger längst bak. Vem tror du klarar av den uppgiften bäst, Ella kanske?... ;)



PUBLICERAT: 2011-07-10, 17:44:06 | URL: http://leavillemeja.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: